Inovace a řízení změny

Inovace a řízení změny

Vladimír Šedivý

Change Management Expert

Jak zlepšit úsudek

Udělejte něco pro svůj úspěch. Webinář a workshop pro jednotlivce i malé organizační týmy. Po jejich absolvování můžete ušetřit čas nebo své finance v řádu až desítek procent …

Vzorec úspěchu - Jak si zajistit úspěch a prosperitu

Již řadu let pracuji jako manažer řízení změny u řady klientů. Během té doby jsem v této souvislosti řešil mnoho problémů a vím, jak obtížné je opravdu zajistit úspěchu a prosperitu. Tedy kdy je možné změnu opravdu označit za úspěšnou a přínosnou, kdy nejde jen o převlečení kabátu a o posun z louže pod okap. Nakonec mi pomohl vzorec úspěchu.

Pro svou práci jsem si proto vytvořil vzorec úspěchu a prosperity, který platí napříč firemní kulturou i časem.

Nejde o žádnou revoluční teorii, je to pouhé stručné shrnutí jednoduchých myšlenek. Jde o to, na co je třeba pamatovat a co je třeba promyslet, aby změna byla úspěšná, a hlavně zda má cenu ji vůbec realizovat a pokud ano, tak kdy a jak.

Změnu musíme nejprve provést v hlavě, v myšlenkách, a pak teprve v reálném světě.

Vzorec úspěchu má dvě hlavní části. První se zabývá tím, zda chceme a budeme dělat správné věci. Druhá část řeší, zda vybrané věci budeme dělat správně.

Obecný vzorec úspěchu pro všechny časy
Obecný vzorec úspěchu pro všechny časy

První část vzorce úspěchu

V části dělání správných věcí se musíme zabývat tím, zda změnu opravdu, ale opravdu chceme. To je zcela klíčové. Musíme vědět, kdo všechno to chce, proč to chce, a co vlastně přesně chce.
Pak je důležité, zda jsme připraveni změnu realizovat. Máme na to dost způsobilostí? Máme potřebné mistrovství? Máme všechny zdroje? Pokud ano, jsme na správném místě a ve správnou dobu? Je právě teď vhodný okamžik změnu udělat?
Pokud ano, tak co bude pak, když změnu zrealizujeme?
Líbí se nám ta představa?
Pokud ano, tak můžeme přistoupit k druhé části vzorce úspěchu.

Než to uděláme, je třeba si opravdu věřit a uvědomit si, že kvalita provedení a přípravy celé první části vzorce velmi rozhoduje o úspěchu a o tom, jak moc štěstí budeme dále potřebovat.
Štěstí je určitě také důležitou, ale špatně řiditelnou komponentou první části vzorce úspěchu.

Druhá část vzorce úspěchu

Ve druhé části vzorce úspěchu řešíme, jak věci dělat správně. Zde se soustředíme na rychlé a efektivní provedení změny. To ovlivňují dvě hlavní oblasti. Jde o komunikaci a o používané nástroje.

Komunikace je zcela zásadní. Vhodně zvolená, a všemi potřebnými směry vedená komunikace je pro dosažení úspěchu nezbytná. Je rozhodně důležitější než to, zda jsme si vybrali pro realizaci ty úplně nejlepší nástroje.

Do nástrojů patří různé metodiky postupu, procesy, technologie a vůbec vše, co používáme k realizaci vlastní změny.

Je potřeba si také uvědomit, že samotná definice úspěchu a všechny kategorie v obou částech vzorce, jsou proměnné! Nikoliv konstanty. Je třeba za ně vždy konkrétně dosadit, a to podle situace. Každá firma má jinou firemní kulturu, jiný styl vedení nebo řízení, různé hodnoty. To vše má vliv na to, co a kdy je vhodné do vzorce doplnit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *